دست نوشته های یک مانی

دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری فکر می کند ...
دست نوشته های یک مانی

دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری فکر می کند ...

سفره خالی هم می خرید؟

27 فروردین ماه‌ سالروز سخنرانی فوق العاده قسیم عثمانی، نماینده بوکان در سال 92 و در مجلس شورای اسلامی بود. خواستم برای یادآوری آن سخنرانی گوشه ای از تاریخ را ورق بزنم...


وی به عنوان مخالف رد کلیات بودجه اظهارات خود را آغاز کرد در ابتدای صحبت هایش با اشاره به میتینگ تبلیغاتی دولت در ورزشگاه صد هزار نفری آزادی اظهار داشت: پول این میتینگ ها همان پول داروی بیمارانی است که پرداخت نشده و کسانی که از عدالت دم می زنند با پول بیت المال اینچنین می کنند. وی در ادامه صحبتهایش اشعاری را خواند که نشان از درمانده بودن و فقر مردم بود.


یاد دارم در غروبی سرد سرد

می گذشت از کوچه ما دوره گرد

داد می زد کهنه قالی می خرم

دسته دوم جنس عالی می خرم

کاسه و ظرف و سفالی می خرم

گر نداری کوزه خالی می خرم

اشک در چشمان بابا حلقه بست

عاقبت آهی کشید بغضش شکست

اول ماه است و نان در سفره نیست

ای خدا شاکر شدم از زندگیت

بوی نان تازه هوشش برده بود

اتفاقا مادرم هم روزه بود

خواهرم بی روسری بیرون دوید

گفت آقا سفره خالی می خرید؟



این اشعار با واکنش تند کوچک‌زاده و حسینیان نمایندگان آن دوره مجلس روبه رو شد. کوچک زاده بارها فریاد زد به جای جوسازی صحبت های خودت را مطرح کن و حسینیان نیز گفت: آیا در جامعه ما اینگونه است که مردم به خاطر سیر کردن شکمشان سفره خالیشان را می فروشند؟

در ادامه لاریجانی خطاب به عثمانی گفت: شما وارد بحث شوید و مطالب خود را بیان کنید.

عثمانی در واکنش به اظهارات کوچک زاده و حسینیان گفت: برای اینکه فضا عوض شود من هم لطیفه ای بگویم. یکی از دوستان به من گفت آیا شما هم کاندیدای ریاست جمهوری می شوید که من گفتم بله. او گفت برای این کار باید شیعه 12 امامی باشی. من هم در پاسخ به او گفتم اگر مشایی رجل سیاسی است خلیفه سوم نیز شیعه 12 امامی است.

این اظهارات عثمانی باعث شد تا تعدادی از نمایندگان مجلس به جایگاه هیات رئیسه مراجعه کنند و اعتراض خود را به علی لاریجانی اعلام نمایند.

بعد از پایان سخنان عثمانی همچنین درگیری لفظی شدیدی که نزدیک بود منجر به درگیری فیزیکی شود بین روح الله حسینیان و حسینی نماینده زابل صورت گرفت که با دخالت نمایندگان پایان پذیرفت.

بعد از این اتفاقات جو مجلس نسبتا متشنج شد که لاریجانی خطاب به نمایندگان گفت خواهش می کنم سر جای خود بنشینید تا به کارمان ادامه دهیم.


+ پ ن: بیشتر مطلب بر گرفته از گزارش خبرگزاری مهر از آن روز بود.

+ پ ن: شاعر این شعر زیبا قیصر امین پور است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد