دست نوشته های یک مانی

دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری فکر می کند ...
دست نوشته های یک مانی

دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری فکر می کند ...

چرا احمدی نژاد رد صلاحیت می شود؟

بعد از ثبت نام غیر منتظره احمدی نژاد فعالین سیاسی به دو دسته تقسیم شده اند. دسته ای که می گویند دلیلی بر رد صلاحیت احمدی نژاد وجود ندارد چراکه صحبت های آیت الله خامنه ای تنها یک توصیه بوده و نه حکم حکومتی و از طرفی او در چهار سال اخیر کاری نکرده که صلاحیتش از بین رفته باشد.

با این حال، معتقدم که رد صلاحیت او در انتخابات پیش روی قطعی است هرچند که او تلاش دارد خودش را برای بقایی فدا کند و همانطور که در مطلب قبلی نوشته بودم،؛ خودش را با هویت جدیدی که احتمالا مقابله با آیت الله خامنه ای خواهد بود، تعریف کند.


1- احمدی نژاد به توصیه رهبری گوش نکرد و ثبت نام کرد. اگر شورای نگهبان او را تایید صلاحیت کند، یعنی آنها هم به توصیه رهبری گوش نداده اند و این در منطق اصول گرایی یعنی خروج از ولایت پذیری.


2- با آمدن احمدی نژاد به انتخابات، بخش از بدنه حزب اللهی و اصول گرایان استدلال می‌کنند که اگر آیت الله خامنه ای با آمدن احمدی نژاد مخالف بود، حتما رد صلاحیت می شد و حالا که رد صلاحیت نشده، پس نظر رهبر جمهوری اسلامی هم بر اوست. به همین دلیل رای رئیسی شکسته می شود و این یک شکست بزرگ برای اصولگرایان به شمار می رود.



3- حجت الاسلام منتظری دادستان کشور در اظهاراتی کهه چند روز پیش داشت درباره احمدی نژاد گفت: گاهی به ما می گویند فلان آقایی در خوزستان فلان حرفهایی را زده است، فلان جا حرف های دیگری زده، ما می گوییم نوبت آن ها هم می رسد و باید این دمل برسد تا به آنها هم رسیدگی کنیم.

مشخصا در این اظهارات دادستانی کشور احمدی نژاد را یک متخلف می داند و وعده برخورد جدی با او را می دهد. مطمئنا با این استدلال، می توان رد احمدی نژاد را متصور شد.


4- آیت الله یزدی در اظهاراتی به طور مفصل خاطره مشهورشان درباره یازده روز خانه نشینی احمدی نژاد را بیان کرده اند. در این اظهارات جمله جالبی وجود دارد.

یزدی در آن گفته که آیت الله خامنه‌ای خطاب به احمدی نژاد گفته اند: اگر نظام مسئولش من هستم که من تحمل کردم و شما را این دو - ‌سه ساله تحمل کردم.

بدیهی است با این شاخص، احمدی نژاد رد صلاحیت شود.

برای خواندن این اظهارات روی اینجا کلیک کنید.


==========================================================


پ ن: ثبت نام احمدی نژاد در انتخابات یادآور مظلومیت میرحسین موسوی بود...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد