دست نوشته های یک مانی

دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری فکر می کند ...
دست نوشته های یک مانی

دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری فکر می کند ...

ما و افسانه اخوان عربی

درگیری میان عربستان و قطر برخلاف آنچه انتظار می رفت طولانی شده است و پای همه برادران عرب را به این معرکه باز کرده است. بعد از انتشار صحبت های امیر قطر که تلویحا از ایران و حزب الله لبنان حمایت کرده بود، به یکباره  شاهد برخورد تند عربستان و امارات و بحرین و یمن با قطر بودیم. ظاهرا این روزها افسانه اخوان عربی بیش از پیش نمایانگر شده است.

شاید جنگ اعراب و اسرائیل برای اولین بار تصور اخوان عربی را بهم ریخت ولی جنگ عراق و کویت همه چیز را بهم ریخت و انشقاق بزرگی را در میان دولت های عربی ایجاد کرد.


قطر در سالیان اخیر تلاش زیادی کرده بود به عنوان یک قدرت منطقه ای خود را جا بیاندازد و احتمالا ناراحتی عربستان هم از این بابت باشد. شاید در ابتدا تصور می شد که قطر خیلی سریع از مواضعش عقب نشینی کند ولی این اتفاق نیافتاد تا تنها کویت و عراق کمی پشت قطر بایستند و سایرین در کنار عربستان قرار بگیرند.

نکته تاسف آور آنجایی است که این کشورها مسلمان هستند و چقدر دلگیر است وقتی می بینی امت اسلامی اینگونه باهم دست به یقه هستند و بزرگترین دشمن ایران در جهان دیگر اسرائیل نیست بلکه بحرین و عربستان بیشتر از اسرائیل علیه ایران کار می کنند.


امروز در جایی خواندم  که کشورهای عربی با سر دستگی مصر که دقیقا نمی دانم چه نقشی این وسط دارد به فیفا نامه خواند زد تا قطر جام جهانی 2022 را میزبانی نکند (نگاه کنید عمق این بدبختی حاکم بر جهان اسلام را که خود کشورهای اسلامی نمی خواهند یک بار یک کشور اسلامی یک رویداد جهانی را میزبانی کند و آن هم برای چه؟ چون یکی به اسب عربستان گفته یابو). نمی دانم آخر این ماجراها به کجا می رسد ولی امروز بیشتر از همیشه معتقدم که تصور اخوان عربی تنها یک رویا است و کنفرانس کشورهای اسلامی هم چیزی در همین اندازه هاست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد