دست نوشته های یک مانی

دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری فکر می کند ...
دست نوشته های یک مانی

دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری فکر می کند ...

مرگ اصلاحات ؟!؟!؟!

نقل است مهندس بازرگان در دادگاهش در اوائل دهه چهل رو به قاضی گفت ما آخرین گروهی هستیم که از راه قانون اساسی با شما سخن گفتیم و نفرات بعدی ما با شما این معامله را نمی کنند .


کمتر از بیست روز دیگر به بیست و دوم خرداد ماه نزدیک می شویم . سالروز اتفاقی که سرنوشت کشور را عوض کرد و بعد از دستگیری عده ی زیادی از اصلاح طلبانی که احتمالا آخرین دسته ای بودند که از راه قانون اساسی وارد معرکه شده بودند ؛ کشور وارد مرحله ی تازه ای شد که همچنان ادامه دارد .


روندی که عده ای تمامیت خواه آنرا ادامه می دهند و ابتدا مهندس موسوی را سرزنش کردند و زمانی که با نگاه قاطع مهندس رو به رو شدند ، دست به انتساب آن جنبش به خارج از کشور زدند و سپس خاتمی را به سخره گرفتند و آرام آرام تلاش کردند تا نماد اصلاحات در کشور را به کواکبیان و تابش و قنبری تقلیل دهند و گفتند که اصلاحات از بین نمی رود و ...


مجلس نهم شروع به کار می کند و فراکسیون اصلاح طلبان بعلت کم بودن نفرات اصلا تشکیل نمی شود و روزنامه های اصلاح طلب با عنوان نشریات زنجیره ای برچسب می خورند و در حالیکه عده ای اپوزوسیون خارج نشین ، جنبش سبز را به نام خود می زنند و اصلاح طلبان را مسخره می کند ، حاکمیت هم اصلاح طلبان را جدی نمی انگارد و درصدد حذف ریشه ای آنهاست .


آیت الله خامنه ای در مراسم نوروزی در حرم امام رضا می گوید : ( بنظر می رسد این سخنان در رابطه با رای خاتمی باشد )


« مخالفین دو جورند. یک مخالفى است که دنبال حق است، او هم دنبال جمهورى اسلامى است، او هم دنبال انقلاب است، او هم دنبال دین و خداست، منتها راه را اشتباه کرده؛ با این نباید دشمنى کرد؛ این فرق دارد با کسى که در جهت غیر نظام اسلامى، با هدف معاندانه‌ى علیه نظام اسلامى حرکت میکند. دلها را به هم نرم کنید، برخوردها را نسبت به یکدیگر مهربانانه‌تر کنید. » ( لینک کامل این سخنان کلیک کنید ) 


بنظر می رسد آیت الله خامنه ای از لزوم حضور اصلاحطلبان صحبت می کنند ولی نشانه هایی از این نرمش نسبت به اصلاحطلبان دیده نمی شود . نشانه هایی که خاتمی هم منتظرشان بود و خبری از آنها نشد .



سعید حجاریان در تاوان اصلاحت می گوید :


« اصلاحات یک سمت و سو دارد و یک سرعت . سمت و سوی آن بستگی به عاملان اصلاحات و تئورسین های اصلاحات دارد و ... ، از این رو اصلاحطلبان در دو نکته مشترکند ، یکی آنکه سیستم نیاز به اصلاح دارد و دوم اینکه سیستم قابل اصلاح است . »


این روزها بیشتر به نظر می رسد سیستم قابلیت اصلاحش را از دست داده و باید این نکته را به آنانی که به دنبال جهان یک رنگ خودشان هستند یاد آوری کرد که شکست اصلاحات عین شکست نظام است و نظام های اصلاح ناپذیر ، مردم را به سمت انقلاب های خشونت بار هُل می دهند و فقط کشورهایی دچار انقلاب می شوند که توجهی به تغییر قدرت و چرخش قدرت ندارند .


کیهان و کیهان اندیشان اگر خود را برای مرگ اصلاحات آماده کرده اند باید مطمئن باشند غروب اصلاحات غروب همه چیز خواهد بود و انقلابی که با خون میلیون ها نفر در سال پنجاه و هفت و هشت سال جنگ بدست آمده به راحتی از دست می رود .


من مرگ اصلاحات را باور نمی کنم چراکه با امید زنده ام ، امید به این که شاید روزی بتوان آب رفته را به جوی بازگرداند ...


مانی


===============================================


چقدر قانع شدم ، همینکه از اون ور حیاط نگات کنم و سرمو بندازم پایین برام کافی شده ...


( مطلب از وبلاگ مرحوممان بود )

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد