دست نوشته های یک مانی

دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری فکر می کند ...
دست نوشته های یک مانی

دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری فکر می کند ...

شاهین نجفی ، تسلسل باطل روشنفکری در ایران ...

تقریبا محال است که این روزها متوجه جنجال آهنگ نقی شاهین نجفی نشده باشید ، آهنگی که علی رغم تکذیب منسوب شدنش به امام دهم شیعیان از سوی شاهین نجفی ، به وضوح نسبت به آن امام می باشد .


آهنگی که با حکم ارتدادی از سوی آیت الله صافی گلپایگانی رو به رو شد و بعد از آن آیت الله مکارم شیرازی و پس از آن هم آیت الله سبحانی بر آن مهر تایید زدند و بگذریم از اینکه حتی انجمن اسلامی دانشگاه آزاد تاکستان قزوین هم نسبت به آن موضع گرفت ... !


از آن جهت می خواهم بگویم متاسفم که شاهین نجفی این اشتباه بزرگ را انجام داد ، چرا که شاهین نجفی هم مانند خیلی از روشنفکران یا کسانی که دغدغه ی عقب ماندگی کشور را دارند ، با یک حرکت نابخردانه همه ی رشته هاییش را پنبه کرد .


آنچه که شاهین و امثال شاهین نمی دانند این است که بین خرافه ستیزی و توهین به عقاید باید تفاوت قائل شد ، ساختار شکنی به هر شکلی قطعا مناسب و پسندیده نیست .


دیدن افرادی در ایران که به مدرنیته نرسیده اند و می خواهند ادای پست مدرن ها را در بیاورند تقریبا برایم عادی شده ، کسانی که از لزوم نگاه غربی صحبت می کنند ( در حالیکه حتی همان را هم اشتباه فهمیده اند ) ولی در هنجارهای شخصیشان ، نه سنتی بلکه نمونه ی یک بی فرهنگند و اسمش را می گذارند مدرن !


تصورم این است که شاهین نجفی در آهنگش آمده بوده تا مشروعیت جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرد و با یک انتخاب بد برای هدفش ، بیشتر خودش را زیر سوال برده ؛ چیزی شبیه کار < آری این چنین بود برادر >  از علی شریعتی که برادری را مخاطب قرار داده و با او درد و دل می کند و شاهین نجفی تلاش می کند تا غلظت داستان را بیشتر کند ولی آنقدر شورش کرد که قابل خوردن نیست ...


اگر عده ای اعتقاد دارند که باید به عقاید بهائیان در ایران احترام گذاشت و اگر عده ای معتقدند که دراویش گنابادی باید آزادانه در راستای بینششان حرکت کنند ؛ پس باید بپذیرند عده ای مسلمان هم به عقایدی پایبندند و تقدس زدایی از آن اعتقادات به خودی خود لغو دموکراسی و نگاه دموکرات و مدرن است .


قطعا در همه ادیان مناسک مضحکی وجود دارد ولی آیا این امر مجوز توهین به سایر عقیده های یک مذهب است ؟ آیا نباید تمایزی میان خرافه زدایی و تقدس زدایی قائل شد ؟


شخصیت شاهین نجفی مشت نمونه ی خروار عده ای به اصطلاح روشنفکر است ؛ روشنفکرانی که باید توجه داشته باشند که قشر عظیمی از مخاطبان آنها حساب جمهوری اسلامی را از اسلام و شیعه جدا می دانند .


پ ن : شاهین نجفی هم به مانند بسیاری از روشنفکران ظرفیت فرهنگی کشورش را نفهمید و به هیچ دستاوردی نرسید ...


مانی 


====================================


این روزها رو با یادآوری روزهای شیرین اردیبهشت و خرداد هشتاد و هشت می گذرونم ، وجود یک زیبا در زندگی و هزارتا حرف نگفته ...


به یاد اون روزا آهنگ باران که می بارد تو میایی رو گوش می دم براتون آپلودش کردم تا شما هم گوش بدید و شک نکنید که یکی از زیبا ترین آهنگایی هست که شنیدید ...


برای دانلود اینجا رو کلیک کنید .


( مطلب فوق از وبلاگ مرحوممان بود )

نظرات 1 + ارسال نظر
ایرج سه‌شنبه 12 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:37 ب.ظ

تحلیل خوبی از موضوع داشتید امیدوارم آزادی اندیشه وسیله توهین به دیگران نباشد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد