دست نوشته های یک مانی

دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری فکر می کند ...
دست نوشته های یک مانی

دست نوشته های یک مانی

دست نوشته هایی از سوی کسی که بر عکس بسیاری فکر می کند ...

نامزدهای انتخابات 96 در نگاه من

سومین دورمناظره های تلویزیونی هم برگزار شد. معتقدم که روحانی با چیزی حدود 60 الی 70 درصد آرا برنده خواهد بود و محمد باقر قالیباف در بهترین حالت 3 یا 4 میلیون رای خواهد داشت.


* حسن روحانی: او بدون عصبانیت و خشم از وقت‌های ذخیره‌اش به خوبی استفاده کرد و همه ضعف‌های دو مناظره قبلی خود را پوشش داد. او در تمام سه مناظره چهره یک رئیس جمهور را داشت و هرچقدر که تیم رسانه‌ای او ضعف است، ولی خودش به تنهایی کارهای بزرگی را انجام می دهد. او در آخرین مناظره فرارت از چیزی بود که قبلا دیده بودیم.


* محمد باقر قالیباف: مردی کاملا کپی. شیوه های احمدی نژادی به علاوه عصبانیت و شتاب زدگی در صحبت هایش برای او اعتباری را باقی نگذاشت و طنز ماجرا آنجاست که خود احمدی نژادی ها هم او را قبول ندارند. او مانند سال 92 رایش فواره ای بود و هرچه گذشت از رایش کاسته شد. اوخیلی تلاش کرد چهره یک مرد شجاع را بگیرد ولی چه کسی بود که این ژست را باور کند؟


* ابراهیم رئیسی: شرایطش بهتر از قالیباف است ولی مطمئنا جذابیتی برای طبقه متوسط خاکستری جامعه ایران ندارد ولی با این حال تنها شانس اصولگرایان است. او نشان داد سخنران خوبی نیست و البته برنامه خاصی هم ندارد. براحتی نشان داد که چیزی از برجام نمی داند و گاها حرف هایی می زند که خودش هم به آنها اعتقادی ندارد. تصور می کنم سبد رای او در بالاترین حالت 10 میلیون نفر خواهد بود.


* میرسلیم: برای موتلفه ای ها کارهای زیادی را انجام داد و به نوعی در حد خودش پیروز مناظرات بود. موتلفه ای ها می توانند از این به بعد روی او بیشتر حساب کنند و مطمئنا اگر قالیباف یا رئیسی نبودند، رای زیادی به سمت او از جمعیت اصولگرایان سرازیر می شد. او بر خلاف موتلفه ای ها چندان روی بازاری جماعت کیه نداشت و شاید این یک تغییر رویه در موتلفه باشد.


* هاشمی طبا: مهندس اصلاح طلب مثل یک اصلاح طلب صحبت می کرد و خودش را در دعوای پوپولیستی نمی انداخت. او بارها و با زبانی نقادانه به تمسخر قالیباف و رئیسی پرداخت. او از خشت سازی به عنوان شغل نام برد و گفت که می توان اینگونه هم شغل ایجاد کرد. الحق و الانصاف صحبت های او در مجموع آرام و بدور از جناجال بود و البته که نقادی چیره دست بود.


* جهانگیری: بیشتر از چیزی که تصور می کردم خودش را هزینه کرد. یادمان نرود که او از معدود اصلاحطلبانی است که آیت الله خامنه ای او را دوست دارد و با او جلسه می گذارد. او در عید هم دیداری با قاسم سلیمانی داشت. جهانگیری با هزینه کردن خودش شاید بر روابطش اثر منفی گذاشت ولی روحانی را نجات داد. انتظار می رود پاداش این خدمت او به روحانی در شهرداری تهران محقق شود و او به جای قالیباف در شهرداری مستقر شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
ع.پ (رهگذر) جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 09:50 ق.ظ http://www.thomascrown.blogsky.com

درود فراوان

زیبا و روان نوشتید.

به من هم سری بزنید
با احترام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد